perjantai 23. tammikuuta 2015

DIY: Virkattu viirinauha

Kirjoittelin alkuviikosta uudesta käsityöprojektista ja yllättäen sainkin sen jo valmiiksi. Aloittaminen tuntuu välillä todella hitaalta, mutta kun vauhtiin pääsee, niin työt syntyvätkin sitten aina yllävän nopeasti. Tein siis tyttöjen synttärikoristeeksi virkatun viirinauhan. Viiri pääsee sitten synttäreiden jälkeen koristamaan tyttöjen huonetta.

 Käytin työssä Novitan Kartano puuvillalankoja ja 2 virkkuukoukkua.

Ohje:

Virkkaa 41 ketjusilmukkaa (eli hiirenhäntää!), joista viimeinen on kääntymistä varten.
Käännä työ ja virkkaa 40 kiinteää silmukkaa.
Tämän kerroksen jälkeen kavenna työtä jättämällä jokaisen uuden kerroksen ensimmäinen silmukka virkkaamatta.
Yhdistä kolmiot virkkaamalla yläreunaan kiinteitä silmukoita, tee 5 ketjusilmukkaa kolmioiden väliin. 
Virkkaa kolmioiden reunaan kiinteillä silmukoilla koristelut valitsemallasi värillä (2 kiinteää silmukkaa per rivi ja kolmion kärjessä yksi ylimääräinen ketjusilmukka).

Jos ketjusilmukat ja kiinteät silmukat ovat käsitteinä epämääräisiä, niin hyvät ohjeet perussilmukoihin löytyy täältä.

10 kommenttia:

  1. Tarvii laittaa äiti virkkaushommiin :) toi on tosi kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tämä on kyllä helppo tehdä, vaikka ei muuten paljoa käsitöitä olisikaan tehnyt. :)

      Poista
  2. Ihana viiri! Pitäis joskus ottaa projektiksi, että opettelisi tekemään käsitöitä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! On koukuttavaa puuhaa, kun pääsee vauhtiin, kokeilemaan vaan! :)

      Poista
  3. Onpa ihana! Taidanpa ottaa tästä seuraavan projektin, sopisi nimittäin aivan loistavasti meillekin poikien huoneeseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Johanna! Tykkään itsekin paljon ja tämä sopii kyllä monen tyyliseen huoneeseen! :)

      Poista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.