torstai 11. joulukuuta 2014

Kotiäidin päivittäiskosmetiikka

Mä tykkään meikata ja lähes päivittäin tuleekin tehtyä nopea arkimeikki. Sitä on jotenkin heti paljon freshimpi olo, kun on käyttänyt sen muutaman minuutin aamusta itseensä. Käytössä mulla on hyvin perustuotteita, joista osa ollut samoja suosikkeja jo pitkään. Tässä myös näkyy lähes mun kaikki meikit, harvemmin edes ostan mitään villejä kortteja kokeiluun, vaan meikkiostoksille lähden vasta kun vanha loppuu. Tässäpä siis pieni katsaus mun päivittäiskosmetiikkaan.


1. Lumene BB ja Lumene meikkipuuteri
Rasvaus ja peitto samassa, BB on ihanaa ajankäytön maksimointia. Muita merkkejä ei ole tullut kokeiltuakaan, Lumene on toiminut hyvin. Meikkipuuterin osalta parhaaksi todettu on Make up storen, mutta viime aikoina on tullut pihistettyä lähes puolet halvempaan Lumeneen. Ajaa asiansa kotiäidin arjessa!

Kasvorasvana tällä hetkellä Lumenen päivävoide, jonka nappasin mukaani tehtaanmyymälästä kesällä. Talvikäyttöön tämä on ehkä vähän liian kevyt rasva. Mulla on talvisin todella pintakuiva iho ja pitäisikin käydä ostamassa joku paksumpi tökötti.

2. Sensai +38 ripsari
Yksinkertaisesti parhaaksi todettu. Ei karise, eikä valu räntäsateessakaan.

3. Lumene Dark eye corrector ja Lumenen valokynä
Nämä ovat mulle suht uusia löytöjä, mutta nykyään aivan korvaamattomia, etenkin tuo Dark Eye Corrector. Piristää kummasti ilmettä! Valokynää käytän nenänvarteen ja kulmakarvojen yläpuolelle. 


4. Tigin shampoot tai kuivashampoo ja tangle teezer
Tigin Bed Head -sarja on kuulunut jo pitkään suosikkeihin ja isoja pulloja tulee ostettua aina hulluilta päiviltä. Nämä on osoittautuneet riittoisiksi jopa mun käytössä. Jos ei suihkuun ehdi, niin sitten tulee päähän suihkautettua kuivashampoota, joka on tällä hetkellä Pirkan.

Tuota monen kehumaa Tangle teezeriä vastaan kapinoin pitkään. Ihan vaan siksi, että mulla oli jo yksi hiusharja, enkä kokenut tarvitsevani toista. Hulluilta päiviltä päätin tällaisen kuitenkin tänä syksynä ostaa ja pakko hehkuttaa, että on kyllä paras harja ikinä! Mulla on melko kuiva hiuslaatu, mutta tällä saa kyllä märät ja takkuiset hiukset selviksi helposti ja nopeasti.

Nämä on siis oikeastaan päivittäin käytössä, jos on vielä hetki aikaa panostaa, tulee luomille laitettua Lumenen silmämeikinpohjustus ja L'Oréalin luomiväriä sekä poskille Maybellinen poskipunaa.Tuo Lumenen silmämeikinpohjustus on ollut mulla jo vuosia käytössä ja todella toimiva, pysyy luomivärit hyvin paikallaan!




Vedellä lotrauksesta ja viilentyneistä ilmoista kuivaneille käsille Emännän käsivoidetta. Hyvää rasvaa, joka imeytyy nopeasti, mikä on ihan ehdoton kriteeri käsirasvassa. Rasvan nimi voisi olla ehkä vähän puhuttelevampi! Kotimaisuudesta plussaa!

Kasvojenpesuainetta ei tullut kuvattua, mutta nyt kokeilin pitkästä aikaa apteekkikosmetiikkaa ja ostin Acon putsarin. Vaikuttaa hyvältä käytössä. Lisäksi viikottain pyrin kuorimaan kasvojen ihon (tällä hetkellä käytössä Phytomerin kuorinta-aine, joka on todella hyvä), jonka jälkeen vielä hetkeksi iholle Lumenen turvenaamio. Poika jaksaa aina ihmetellä, jos äitillä on naamio naamalla!


Löytyykö sun meikkipussista samoja suosikkeja? Vai jotain ihan muuta?

2 kommenttia:

  1. Heh mä en ede kehtaa kuvata meikkipussiani, koska sinne katsominenkin saa minut häpeämään! :D Se on niin sekaisin, ja osa meikeistä on niin vanhoja etten edes uskalla katsoa päiväystä! ;)
    Kauniita kuvia jälleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Mulla oli kanssa joskus paljon sellaisia vanhentuneita meikkejä, joita oli tullut käytettyä tyyliin vaan kerran. Surutta vaan kaikki roskiin ja nyt olen oppinut olla ostamatta muita kun niitä parhaiksi todettuja. Mutta esim luomiväreissä tekee kyllä helposti vikaostoksia, jos yrittää etsiä jotain kivaa uutta sävyä... Huulipunat on varmaan toinen, joita helposti kerääntyy, mä en osaa käyttää huulipunia ollenkaan.

      Poista